Going Up North

7 augustus 2019 - West Yarmouth, Verenigde Staten

Vrijdag 2-8-2019 - Maandag 5-8-2019

In drie dagen tijd hebben we New York City een beetje beter leren kennen (behalve het metro-netwerk; dat blijft voor ons toch echt een raadsel). En één ding is zeker: deze stad is uniek!

We waren erg onder de indruk van het '9/11 memorial', het uitzicht vanaf verdieping 102 van het 'One World Trade Center', de oase van groen in Bryant Park, de energie & dynamiek van Times Square en Broadway, het uitzicht vanaf de Empire State Building (by night), het American Museum of Natural History en de relaxte sfeer in Central Park. Central Park fietsend verkennen is fantastisch!! We hebben gekeken naar diverse baseball wedstrijdjes en we hebben genoten van een muzikaal optreden van een fantastische zanger (helaas niet bekend wie hij is, maar hij deed ons denken aan John Denver). Zijn stem en gitaarspel bezorgde ons kippenvel. Het laatste nummer dat hij zong ' I saw you here today' deed ons denken aan mijn vader, schoonvader en onze opa. Vlak voor zijn dood hebben we met hem gesproken over deze reis. Mijn vader (maar zeker ook mijn moeder) was altijd gek van reizen (vooral met de camper door Canada) en vond onze plannen fantastisch. We hadden dan ook afgesproken; wat er ook gebeurt pap, je gaat met ons mee op reis. En daar in Central Park, op dat bijzondere moment voelde we dat hij erbij was. Bijzonder!!

Naast het fietsen door Central Park hebben we ook gefietst door de (drukke) straten van New York (zie filmpje). De fietsverhuur adviseerde ons dat we ons maar 'gewoon' moesten laten meevoeren met het verkeer...en dat hebben we gedaan. Richard en de kids vonden het fantastisch. Ik vond het doodeng! Maar, ik heb het gedaan... weer een item van mijn bucketlist!!!

Op de laatste dag in New York hebben we een (2,5 uur durende) boottocht gemaakt over de Hudson River (rondje Manhattan). Super om vanaf het water o.a. de skyline van New York te zien, de Brooklyn Bridge en natuurlijk het met groen patina overtrokken, 46 meter hoge Vrijheidsbeeld (ook wel 'Miss Liberty' genoemd). Onze city trip hebben we afgesloten op 42nd Street met het kopen van souvenirs (baseball petjes van de New York Yankees en een I Love NY sweater) en het zien van een spannende film (Fast and Furious) in het AMC Theater.

Na drie fantastische dagen New York hebben we gisteren (5-8-2019) de 'Big Apple' verlaten. We hebben onze camper (ten zuiden van New York) opgehaald om vervolgens (nog één keer) de drukte van de stad te trotseren richting het noorden. Daarbij zijn we één keer begeleid door de 'Highway Patrol State Police'. Bij de 'George Washington Bridge' hadden we gekozen voor het 'Lower deck' terwijl we met de camper (ivm vervoer propaangas) gebruik moesten maken van het 'Upper Deck'. Oeps!! Wel stoer om onder begeleiding van luide sirenes naar de juiste weg te worden begeleid.

We vervolgden onze reis via Interstate 95 richting het Noorden en kwamen einde dag aan in Connecticut / Niantic. Daar konden we terecht op een fijne KOA camping (we werden warm onthaald door het echtpaar dat deze camping runt). Vlak nadat we de camper volledig hadden geïnstalleerd (en dat ging heel soepel, want bijna alles werkt automatisch) was het donker en tijd voor ons eerste nachtje in onze RV.

Dinsdag 6-8-2019

Na een rustige nacht (wat een verschil met 4 nachten stadsdrukte) genieten we van een heerlijk ontbijt. Dit keer geen verse bagels van 'Ess a Bagel', maar goede kwark met granola. Na het ontbijt besluiten we (ivm het regenachtige weer) verder te reizen richting Rhode Island (de kleinste staat van Amerika) en Cape Cod ('kaap kabeljauw'). Onderweg zien we diverse kleine meren en plassen, grazige weiden en veel typische New Englandse plaatsen met romantische houten huizen (wit en lichtblauw). Voor veel New Englanders is Cape Cod een heerlijk, door de zee omgeven oord dat veelal garant staat voor een zonnige, zorgeloze zwemvakantie. Helaas moeten wij het nu nog even doen met regen. Na twee campgrounds te hebben gevraagd voor een plek, is het gelukkig de derde keer raak. We kunnen terecht bij 'Bass River Trailer Park' - een RV park nabij South Yarmouth. Helemaal goed!!

Morgen (7-8-2019) hopen we op beter weer, zodat we al fietsend via de 'Cape Cod Rail Trail' de kaap verder kunnen ontdekken.

1. Henry en Corine Mons:
    7 augustus 2019
    Wow, wat een camper! Hadden ze geen kleinere...? Met de vlam in de pijp!
    Leuk om jullie reisverslag te lezen, mooie belevenis om onder politiebegeleiding door NY te cruisen. Veel plezier nog op Cape Cod.
  2. Fam. Ben Koolhaas:
    7 augustus 2019
    Goed te horen, dat jullie genieten. Niets gemerkt van de donkere wolken boven Wall Street? Gelukkig ben ik niet de enige die de verkeerde weg koos om netjes uit de stad te komen. Maar een dure begeleiding konden wij ons toen niet permitteren.
  3. Olenka Koiter Mares:
    7 augustus 2019
    We genieten van jullie verhalen. Chapeau!!!! Dat gefiets door downtown NY... met het gele jurkje van Emma!!! Alles goed met jullie huis in Huizen. Vandaag veel regen dus jullie plantjes missen dichte kraan niet.
  4. Lorien Heilijgers:
    9 augustus 2019
    Leuk om alweer bijna een week met jullie mee te reizen!
    Wat hebben jullie die paar dagen
    N.Y.volledig benut; zat met kromme tenen mee te fietsen!
    Schoot ook een beetje vol bij wat je schreef over Central Park,Regina...
    Wat een joekel van een camper !!
    Hoop zo dat het weer opgeknapt is; veel plezier de verdere dagen!
  5. Frank Kruyning:
    9 augustus 2019
    Mooi jongens! Coole reis! Kon een traan niet onderdrukken.. veel plezier nog!
    Dikke camper ook 😳