Up to Canada

16 augustus 2019 - Niagara Falls KOA Holiday, Canada

Dinsdag 13-8-2019
We're on the road again... we vervolgen onze reis door de staat New Hampshire richting de White Mountains. We rijden een prachtige route door 'National Park White Mountains' richting Lincoln (een klein plaatsje op de westelijke helling van de White Moutains). We komen aan op een mooie, ruime (natuur)camping (Lincoln/Woodstock). De kinderen genieten van het zwembad en de diverse sport activiteiten (vooral het frisbee spel is favoriet). Wij genieten van een mooie 'hike' tocht naar de rivier die langs de camping stroomt. Wat een prachtige rustgevende omgeving is dit! We eindigden de dag met een groots kampvuur en natuurlijk veel marshmallows.

Woensdag 14-8-2019
Als we meer tijd hadden gehad , waren we graag langer gebleven op deze mooie plek... maar we moeten door. We vervolgen onze reis door de staat 'Les Verts Monts (de groene bergen), wat later is verengelst tot de huidige naam 'Vermont'. Ook weer een fantastische route met veel natuurschoon, waarin boerenhoeven, dorpen en kleine stadjes het beeld bepalen. Nu in de zomer zien we echt de 'groene' bergen (diverse tinten groen), maar in het najaar (Indian Summer) zie je vast en zeker alle mooie herfstkleuren (vlammende bossen). Goede reden om rond die periode nog eens terug te gaan.

We verlaten de staat 'Vermont' en komen weer in de staat 'New York'. We rijden naar het plaatsje 'Herkimer' dat met name bekend staat om zijn diamanten. Deze worden gevonden zonder dat daar met springstof wordt gewerkt. De Herkimer diamant staat niet alleen bekend om zijn schoonheid, maar ook om zijn bijzonder (helende) kracht. Helaas hebben wij er geen één kunnen vinden. We gaan dan maar verder op eigen kracht ;-)
Weer hebben we enorm genoten van de prachtige camping (KOA Herkimer Diamond Mines). We stonden op een mooie plek aan een stromende rivier. Echt geweldig!! Einde dag hebben we een groots kampvuur aan de rivier gemaakt en mooie muziek geluisterd. Een Topavond!!

Donderdag 15-8-2019
Ook hier was het afscheid weer moeilijk, maar we gaan verder......richting Canada! De route richting Niagara Falls is hoofdzakelijk via de Interstate 90 en dat rijdt lekker door. Al waren we halverwege helaas wel getuigen van een verschrikkelijk ongeluk, wat maakte dat we enige tijd stilstonden. Wat ons daarbij opviel was hoe snel hier alle hulpdiensten (State Police, Fire Department, Ambulances, Tow Trucks) ter plaatse zijn om te ondersteunen en de weg weer snel vrij te maken voor het overige verkeer. Bijzonder! We hopen dat de passagiers van de omgeslagen auto het overleefd hebben en het (weer) goed maken.

Halverwege de middag komen we aan bij de 'Rainbow Bridge', de brug die de zustersteden Niagara Falls (VS) en Niagara Falls (Canada) met elkaar verbindt. Ons is meerdere keren aangegeven dat het mooiste deel van de Niagara Falls aan de Canadese kant ligt. Om die reden (maar ook omdat we gewoon naar Canada willen) rijden we de brug over, passeren we de Canadese grens om vervolgens vrij snel aan te komen op de camping 'Niagara Falls KOA'. Nadat we de camper hebben geïnstalleerd, zijn we met een shuttlebus (WeGo) richting 'Table Rock Center' vertrokken. Zodra we de bus uitstapten, zagen we de 'Horseshoe Falls' (een waterval als een hoefijzer gebogen met een rand van ruim 670 meter lang). Wat een indrukwekkend natuurwonder!! Die immense kracht van het water. Bijna niet te bevatten zo groots!

Een aantal jaar geleden heeft mijn vader ook een bezoek gebracht aan deze bijzonder plek. In gedachten waren we dan ook even bij hem. En toen er op dat moment boven de 'Horseshoe Falls' een enorme regenboog verscheen, wisten we het zeker: hij is er (weer) bij!!

Na een lekker diner bij 'Coco's Terrace Steakhouse' zijn we teruggelopen naar Queen Victoria Park om de bijzondere verlichting van de watervallen te zien. De kleuren veranderden van rood naar groen, wit, oranje, roze en blauw. Echt prachtig!!  En als extra bonus werden we ook nog eens getrakteerd op vuurwerk boven de Niagara Falls. Alles bij elkaar een fantastisch schouwspel in de nacht en een mooie afsluiting van de dag.

Morgen (16-8-2019) gaan we de watervallen bekijken vanaf de Skylon Tower. Op dit 160m hoge platform zie je het gehele schouwspel. Het panoramische uitzicht reikt over het bulderende water tot aan de twee zustersteden en de zich in het noorden uitstrekkende kloof van de Niagara River. We zijn erg benieuwd!!

NB: Aangezien de WiFi op de camping niet zo goed is, lukt het ons (helaas) niet om foto's te plaatsen. Deze volgen later.

1. Reina en Gerard:
    19 augustus 2019