Washington D.C.....and the day after

21 augustus 2019 - Freehold, New Jersey, Verenigde Staten

Dinsdag 20-8-2019
Ons vorige verhaal eindigde ik met..morgen zijn we er weer.. fris & fruitig. Natuurlijk waren we er weer, maar helaas was niet iedereen even fris & fruitig. Richard heeft de afgelopen dagen een vervelende 'cold' opgelopen (keelpijn, oorpijn) en voelde zich niet echt fit. Toch besloot hij, met behulp van de nodige pijnstilling, mee te gaan naar Washington D.C. Gelukkig konden we gebruik maken van de shuttlebus van de camping (hoefde Richard niet te rijden) en werden we binnen een klein uurtje afgezet bij het Capitool (de zetel van de volksvertegenwoordiging van de Verenigde Staten).

Vanuit daar zijn we via 'Pennsylvania Avenue' richting 'het Witte Huis' gelopen, waarbij we onderweg al langs diverse mooie musea (The Newseum, National Archives) en gebouwen (Old Post Office Pavilion, Ronald Reagan Building) kwamen. WOW! Wat een indrukwekkende stad!

Eenmaal aangekomen bij het Witte Huis moesten er natuurlijk aan zowel de voor- als achterkant van dit bijzondere huis de nodige foto's worden gemaakt. Helaas waren we te laat geweest met het boeken van een tour door 'The Nation's Most Famous Address'. Een mooie reden om nog eens terug te gaan. Washington D.C. is een bijzondere stad met heel veel bezienswaardigheden en om deze allemaal goed te bekijken heb je echt meer dan één dag nodig.

We hadden besloten om de stad zoveel mogelijk lopend te verkennen, zodat je alles nog intenser kan ervaren. Voor ons normaal geen enkel probleem aangezien we goede lopers zijn, maar nu was het wel pittig (vooral voor Richard). Het was namelijk onbewolkt en ruim 35 graden. Maar met voldoende water in de rugzak en een aantal stops bij vestigingen van McDonalds (op verzoek van onze pubers ivm de lekkere airco, de goede wifi en natuurlijk de 'free refill') hebben we een fantastische dag gehad en heel veel gezien.

Na het Witte Huis zijn we richting 'De National Mall '(het gebied tussen het Capitool en de Washington Monument) gelopen om vervolgens verder te gaan naar het 'World War II Memorial', 'Lincoln Memorial', 'Korean War Veterans Memorial', 'Martin Luther King Jr. Memorial' en te eindigen bij 'Het Capitool'. Rond 17.00 uur werden weer opgepikt door de shuttlebus. We zaten goed en wel in het busje toen het enorm hard begon te waaien en regenen. Het werd opeens helemaal donker boven Washington D.C. Wat hadden wij een geluk gehad de gehele dag.

Wat minder gelukkig was dat einde dag niet alleen Richard zich (nog) niet goed voelde, maar ook Cas. Ook hij werd helemaal niet lekker en begon te 'klagen' over keel- en oorpijn. We besloten op tijd te gaan slapen en wellicht morgenochtend toch even een bezoek te brengen aan een dokter. Het werd een onrustige nachtje....

Woensdag 21-8-2019
Aangezien we morgen (donderdag 22-8-2019) weer richting Nederland vertrekken, leek het ons verstandig om toch even langs een dokter te gaan. Direct aan het begin van de dag konden we terecht bij een medical center (Righttime Medical Care) in de buurt van de camping. Na een uitgebreide intake via een Ipad, werden de beide mannen onderzocht.  De uitkomst is, zoals we al vermoedde, een oorsteking. We hopen dat ze met een antibioticakuur snel opknappen en morgenavond niet al te veel last krijgen tijdens de vlucht naar huis.

Onze laatste nacht brengen we door op een camping (Pine Cone Resort) in Freehold (New Jersey). Dit is de elfde camping die we tijdens onze roadtrip bezoeken. Nu gaan we de koffers pakken en ons voorbereiden op onze reis terug naar Nederland. Morgenochtend leveren we ons huis(je) op wielen weer in en vertrekken we richting New York JFK Airport voor onze vlucht via IJsland terug naar Amsterdam. It's always good to be back home!

Morgen vieren we ook de 13e verjaardag van onze jongste kanjer, Cas! Ondanks dat hij jarig is tijdens de terugreis, gaan we er op allerlei manieren een feestje van maken. Happy Birthday!!!

NB: Helaas is ook op deze camping de WIFI niet zo sterk, waardoor het plaatsen van foto's niet mogelijk is. Deze volgen later.

1. Natasha:
    22 augustus 2019
    Gefeliciteerd lieve Cas. Wij wensen jullie een fijne terugreis. Xx
  2. Fam. Ben Koolhaas:
    22 augustus 2019
    Lieve CAS , van harte gefeliciteerd met je 13e verjaardag. Komen je vlug feliciteren thuis.
    Goede terugreis en veel liefs, opa en oma. ❤️💕👍👍