Two Flat Tires

12 augustus 2019 - West Gardiner, Verenigde Staten

Maandag 12-8-2019
Het plan was om vandaag onze reis te vervolgen richting de 'White Mountains', maar helaas kwam daar halverwege op de 'Interstate 95 South' iets tussen. Dat 'iets' waren twee lekke banden (rechts achter). En toen stonden we lange tijd (2,5 uur) stil op een zeer drukke snelweg. Niet fijn, maar bovenal niet veilig! Maar zoals het echte 'roadtrippers' betaamt, schoten we direct in de actie. Relevante data (locatie, camper nummer, welke banden) werd verzameld en diverse telefoontjes werden gepleegd om maar zo snel mogelijk te komen tot een oplossing.

De oplossing kwam naderbij toen we ondersteuning kregen van de State Police. Politieman Mike Campbell wilde ons graag zo snel mogelijk begeleiden naar een veilige plek én ons in contact brengen met een autobedrijf dat ons kon helpen aan twee nieuwe banden. Na diverse telefoontjes heeft Mike de mannen van "Ace Tire and Service' uit 'Waterville' bereid gevonden (onder enige dwang) ons zo snel mogelijk te helpen. Ze waren redelijk snel ter plaatse met hun 'tow truck' en hebben onze camper getakeld en vervoerd richting hun garage. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan - aangezien ze de zwaarte van de camper (toch zo'n 5.000 kg) wat hadden onderschat. Eenmaal bij de garage aangekomen was het, met de juiste middelen, een fluitje van een cent om de zware camper op te krikken en de banden te verwisselen. Het team van 'Ace Tire and Service' wist, voor het wisselen van de twee banden, een tijd van 10 minuten te klokken. Niet zo snel als bij Max Verstappen in Hockenheim, maar wij waren er meer dan tevreden mee ;-)

Onze grote dank gaat dan ook uit naar 'mister policeman' Mike (al hebben wij hem de naam 'Magic Mike' gegeven) en het team van 'Ace Tire and Service'. Dankzij hun zijn we voor het donker nog aangekomen op een fijne camping (KOA Augusta/Gardiner) en kunnen we morgen onze roadtrip richting de 'White Mountains' voortzetten.

1. Frank Kruyning:
    13 augustus 2019
    Wat een avontuur! Fijn dat jullie weer on the road zijn.