Boston, de 'Grand Dame' van New England

9 augustus 2019 - Foxborough, Massachusetts, Verenigde Staten

Woensdag 7-8-2019
Na regen komt zonneschijn... onze eerste regenachtige dag op Cape Cod werd opgevolgd door een prachtige zomerse dag. We startten de dag langzaam op om vervolgens een mooie wandeling te maken door South Yarmouth richting het strand voor een dagje zon, zee en zand. We passeerden een aantal prachtige, typisch New Engelandse houten huizen die (bijna) allemaal voorzien zijn van een bloemenkrans aan de (voor)deur en een wapperende nationale vlag aan het huis of in de voortuin (zie foto's). Nu we een week op reis zijn door Amerika, zijn we inmiddels maar gestopt om te tellen hoeveel keer je de vlag - de stars & stripes - tegenkomt. In onze ogen komt het wat overdreven over, maar hier is patriottisme of nationalisme een deugd die aanzienlijk weliger tiert dan bij ons. En de schietincidenten van afgelopen week in 'El Paso' en 'Ohio' hebben deze trend (zeer waarschijnlijk) weer flink versterkt.

Aan het einde van de dag heeft Richard voor het eerst weer zijn BBQ kunsten kunnen laten zien. Een grote 'Black Angus Beef' werd met veel zorg & liefde bereid en daarna (met name door onze pubers) met veel plezier én snelheid opgegeten. Helaas was op deze camping geen mogelijkheid om een kampvuur te maken. De marshmallows en de spannende verhalen moesten daarom nog even wachten.

Donderdag 8-8-2019
We gaan verder richting het noorden. We hebben een prachtige camping (Normandy Farms Campground) geboekt vlak onder Boston. Na een mooie rit, waarbij we nog even door Sandwich (de oudste stad op Cape Cod) zijn gereden komen we vroeg in de middag aan in Foxborough op de camping. De camping doet ons denken aan het vakantiepark uit de film 'Dirty Dancing' waar Frances (gespeeld door Jennifer Grey) in de zomer van 1963 op vakantie gaat met haar ouders. Ook hier is alles goed en strak georganiseerd en kun je per uur worden vermaakt door het entertainment personeel. Echter zijn we (Emma & ik ) de 'Patrick Swayze' van 'Campground Normandy' nog niet tegen het 'schone' lijf gelopen ;-)

Zoals ik al aangaf 'Campground Normandy' biedt alles en dus ook een vuurkorf. Het wordt hier snel donker (net alsof iemand het licht uit doet) en dus werd het hoog tijd voor een goed vuurtje en marshmallows. De spannende verhalen waren er nog even niet, maar die komen vast en zeker later.

Vrijdag 9-8-2019
Naast New York stond ook Boston (de officieuze hoofdstad van de regio New England) op onze 'to do list'. We zijn vanochtend vroeg vertrokken richting Riverside Station, hebben daar de camper geparkeerd om vervolgens met de metro richting Park Street te gaan. Vanuit daar zijn we gestart aan de ruim 4 km lange 'Freedom Trail'. Deze route (aangeduid middels een rode lijn op de straat) leidde ons langs een tiental oorspronkelijke plaatsen uit de ontstaansgeschiedenis van de VS/Boston (zie foto's). Naast dat het pad ons een beeld gaf van het roerige verleden van de stad, gaf het ons ook een goed beeld van de stad zoals zij nu is. Ter afsluiting van onze wandeltocht hebben we een lekker drankje gedronken in 'Bell in Hand Taverne' (de oudste pub van Boston). Dat biertje smaakte Richard meer dan goed!!

Natuurlijk moesten er vandaag ook baseball caps van de Boston Sox worden gekocht. Het is natuurlijk 'not done' dat je in Boston rondloopt met een cap van de New York Yankees. Of toch wel? Richard dacht een groot gedeelte van de dag dat het wel kon.. totdat hij bij de Starbucks een frappuccino bestelde en het volgende hoorde: 'Charge him double, he's a New Yorker'. Toen was een nieuw cap met de 'B' snel gekocht;-)

Eigenlijk is één dag Boston (veel) te kort, maar onze reis gaat verder. We gaan nog noordelijker, naar Acadia National Park: 300 km2 aan ruige granietrotsen, groene bossen en diverse baaien. Het plan is om morgen (10-8-2019) einde dag (na 300 mile) aan te komen in Bar Harbor.

Tot dan!!

1. Natasha: