A Lazy Summer Day

20 augustus 2019 - Millersville, Verenigde Staten

Vrijdag 16-8-2019
Het fijne van twee overnachtingen op eenzelfde camping is dat je één ochtend niet hoeft te haasten om tijdig 'uit te checken, maar lekker kunt uitslapen en langzaam kunt opstarten. Zeker onze pubers maakten we daar af en toe erg blij mee. Het is tenslotte toch vakantie ;-)

Begin van de middag besloten we (weer) richting de 'Falls' te gaan en deze vanaf de 'Skylon Tower' te gaan bewonderen. Echter voordat we daar aankwamen, moesten we van onze kinderen een tussenstop maken bij een grote Canadese Outlet Store. En dat hebben we geweten...onze drie pubers gingen helemaal los en wij stonden erbij & keken ernaar;-)

Dan eindelijk toch naar de 'Skylon Tower'. Het weer (los van de temperatuur) was de gehele dag niet zo geweldig, maar gelukkig trok het in de namiddag open en waren de watervallen (+ omgeving) heel goed zichtbaar. Absoluut de moeite waard om de watervallen ook vanaf 160m hoog te bewonderen. Je krijgt een nog completer beeld van dit natuurwonder. Zie foto's.

Na een wandeling door Clifton Hill's wereldberoemde 'Street of Fun by the Falls' (de kermis van Volendam of Tilburg is er niets bij) namen we afscheid van Niagara Falls/ Canada. En ook al worden de watervallen niet aangemerkt als één van de zeven wereldwonderen, wij vonden het absoluut een opmerkelijk, fascinerend natuurlijk wonder.

Zaterdag 17-8-2019
Omdat we een aardige afstand (350 mile) wilden gaan rijden (weer terug richting het oosten), zijn we vroeg vertrokken. Echter verloren we deze tijdwinst volledig bij de grensovergang Canada-USA. We hebben er in totaal 2,5 uur over gedaan om de internationale brug tussen Canada en Amerika (The Peace Bridge) over te steken. En toen we eenmaal bij de grens waren aangekomen, gingen de mannen van de 'US Customs and Border Protection' bekvechten om onze paspoorten. Moet niet gekker worden ;-)

Na de staten New York, New Jersey, Connecticut, Rhode Island, Massachusetts, Main, New Hampshire en Vermont hebben we vandaag door de dunbevolkte staat Pennsylvania gereden. Een mooie, ook wel lange route, omdat de navigatie ons voornamelijk langs 'provinciale wegen' leidden. Het dwong ons daarentegen wel extra te genieten van de reis, in plaats van met name te focussen op de eindbestemming. Richard was wel superblij toen de eindbestemming was bereikt. Het rijden met zo'n grote camper is best zwaar en vermoeiend.

De eindstemming was een mooie, eenvoudige camping in de buurt van Uniontown (net onder Pittsburgh). We hadden geluk, ze hadden nog één camperplaats vrij. De titel 'Happy Camper' hebben we dan ook direct aangepast naar 'Lucky Camper'.
We besloten hier twee dagen te blijven en Zondag 18-8-2019 te genieten van een 'lazy summer day'. De kinderen hebben lekker veel gezwommen, Richard is gaan 'chillen' met goede muziek en ik ben begonnen aan de biografie van Michelle Obama (Mijn Verhaal). Interessant en toepasselijk nu wij onderweg zijn naar Washington D.C. om onder andere 'Het Witte Huis' te bezichtigen - het huis waar zij samen met haar gezin acht jaar heeft gewoond.

Maandag 19-9-2019
Vandaag zijn we doorgereden naar een camping in de buurt van Washington D.C. Het is hier ruim 30 graden en daarom hebben we de middag voornamelijk doorgebracht bij het zwembad. Lekker gezwommen, lekker gelezen en ons voorbereid op ons bezoek aan Washington D.C. Morgenochtend (08.30 uur) vertrekken we met een shuttlebus vanuit de camping richting de hoofdstad van de Verenigde Staten. We kijken er erg naar uit. Nu snel slapen en morgen zijn we er weer... fris & fruitig.

1. Natasha:
    20 augustus 2019
    Wederom prachtige foto's! Ben benieuwd hoe Washington D.C. jullie gaat bevallen. X Natas