Kind of Cool!

3 augustus 2019 - New York City, Verenigde Staten

Na een voorspoedige vlucht met Icelandair via Reykjavik zijn we gisteren aangekomen in New York (JFK). Na 1,5 uur in de rij te hebben gestaan voor de 'US Customs and Border Protection' (dat was echt even minder) sloten we de reis af met een transfer per Limousine (Really? Yes, Really!!) naar ons hotel Courtyard by Marriot New York City Manhattan Midtown East. We kwamen aan als echte Hollandse sterren ;-) Supertof!!

Rond 07.00 uur werden we allemaal wakker (ja, ook onze pubers) en startte onze eerste dag New York! We liepen ons hotel uit en voelde direct de magie van de stad. Overweldigend! Het ontbijtje bij Ole & Steen Bakery (Lexington Avenue) smaakte goed, maar 'Say Goodbye To Your Diet' was (helaas) wel van toepassing. Vervolgens zijn we via Grand Central Terminal, Bryant Park naar Times Square gelopen. Veel neonslingers, lichtkranten met wereldnieuws, theaterreclames en gigantische toneel en musicalreclames kwamen op ons af. Geweldig!! De kinderen hebben hun ogen uitgekeken en genoten maximaal... en wij dus ook.

In 47th Street zijn we op een 'Hop On Hop Off bus' gestapt om even echt de toerist uit te hangen. We hebben de route langs 'Empire State Building', over de Fifth Avenue en daarna over 'Broadway' richting Down Town New York gevolgd. Naast dat het een leuke route was, was ook de extra informatie van de gids interessant en zeer vermakelijk. Halverwege de route zijn we uitgestapt en richting 'Ground Zero' gelopen. Daar hebben we de twee grote vijvers met watervallen (de plaatsen waar de ingestorte Twin Towers hebben gestaan) bekeken en het 9/11 Memorial Museum bezocht. Erg indrukwekkend! We waren er allemaal even stil van.

Het nieuwe 'One World Trade Center' bleef ook onze aandacht trekken. Het 541 meter hoge gebouw is zo imposant dat we spontaan besloten kaarten te kopen voor de 'One World Observatory' - het uitkijkplatform met panoramisch uitzicht op de bovenste drie verdiepingen van dit enorme gebouw. WOW, wat een ervaring (in enkele minuten schoten we door naar verdieping 102) en wat een uitzicht!! Het weer was goed en daardoor hadden we fantastisch zicht op de gehele stad en verder. De 'Hop on Hoff off' route maakten we verder af en we sloten de dag af op Time Square. Deze dag was, zoals onze Amerikaanse gids op de 'Big Bus' aangaf: 'Kind of Cool'!!

1. Caroline:
    3 augustus 2019